Як WeAR Studio розробляє віртуальний симулятор

Як WeAR Studio розробляє віртуальний симулятор

Україна стала однією з країн світу, що найбільше постраждали від мін. Міни, які не розірвались, та вибухові предмети забирають все більше життів внаслідок конфлікту на сході України. За даними UNICEF, кожна третя постраждала дитина тут зазнала травм через міни та вибухонебезпечні пережитки війни. Навесні 2020 року Асоціація “IT Ukraine” та UNICEF підписали меморандум про співпрацю. В рамках Меморандуму вони вирішили розробити інтерактивний VR-продукт Mine Awareness VR. Він допоможе інформувати дітей щодо мінної небезпеки на cході України. Розробкою цього продукту пощастило займатись нашій команді WeAR Studio, яка має гарну експертизу в VR-технологіях.

Віртуальна реальність займає цікаве місце у світі сучасних технологій. Мільйони користувачів у захваті спостерігають за розвитком штучного інтелекту та нових медіа, поки VR лишається інтересом вузького кола спеціалістів. І поки міфи про штучний інтелект розвінчуються, а нові медіа з’являються і вмирають, шоломи віртуальної реальності стають мобільніші, а додатки - різноманітніші. 

VR відкриває безмежні можливості для безпечного дистанційного навчання та роботи, що є унікальною особливістю технології. Тому коли UNICEF звернулись до нас з проханням розробити інструмент для допомоги їх турам з мінної безпеки школами східною Україною, ми одразу запропонували віртуальну реальність. Але навіть на той момент ми не очікували, в який багатошаровий проект це все виллється.

Починаючи роботу

До початку роботи з цим проектом, WeAR Studio мала досвід розробки навчальних симуляторів - наприклад, для ремонту двигунів та діагностики машинних відділів всередині човнів. І хоч концептуально задача та сама (Навчити людей конкретним правилам/ інструкціям) проблеми мінної небезпеки приховують стільки ж нюансів, скільки відкрите поле на сході може приховувати протитанкових снарядів. Додатково, ми мали врахувати, що з цим симулятором матимуть взаємодіяти як діти, так і дорослі, і підхід до них має бути відповідним.

Ми розпочали з дослідження аудиторій та самих небезпек, що ховаються на полях та узбіччях сходу України. Експерти з UNICEF поділились попереднім досвідом роботи з дітьми та розповіли про типи вибухонебезпечних предметів, які можна зустріти. Пара якісних інтерв’ю - і загальний план симуляції вже готовий. 

Оскільки цей віртуальний досвід скоріш за все буде їх першим, ми маємо бути впевненими, що він буде легким для сприйняття та навчання. Тому ми вирішили об’єднати 360 відео сфери з 3D просторами, які змінюють одне одного протягом сюжету. Спочатку користувач опиняється посеред фотометрії рідних країв, в якому йому пояснюють завдання, а потім переносять в інтерактивну копію простору, з якою він вже  може взаємодіяти.

Відео сфери були відзняті в зоні конфлікту досвідченим військовим журналістом. Щоб підсилити відчуття занурення у віртуальні простори, усі кадри були зроблені двічі - з позиції очей дорослої людини та дитини 7 років.

Безпека дітей та дорослих - проблематика та рішення

Батьки та діти наражаються однаково на небезпеку, але через різні причини. Діти люблять все підіймати із землі, а дорослі… так само, але щоб продати на металолом. Нашою задачею було пояснити, що це небезпечно - у віртуальному просторі. Як це зробити?

Через усю 10-хвилинну симуляцію прокладена одна історія - повернення додому. Протягом неї, наші герої знайомляться зі знаками небезпеки, вивчають небезпечні території та вчаться розпізнавати невідомі об’єкти на дорогах - і обходити їх. Подорож супроводжується озвучкою і підказкою; дитячий варіант додатку ще похизується мультяшною графікою і присутністю героя суперкоманди, що допомагає маленьким подорожувальникам.

Подача, підказки та візуальне оформлення дитячого та дорослого простору відрізняється, щоб якомога точніше підібрати необхідні слова для різних аудиторій. В цьому нам допомагають спеціалісти UNICEF.

Зазираючи наперед - значення додатку для світу

Мінна небезпека,на жаль,  - розповсюджена проблема у великій кількості країн, де ведуться збройні конфлікти. Та ми маємо сподівання, що створивши перший такий додаток, його аналоги стануть новим стандартом для навчання особистій безпеці. Віртуальна симуляція - найбезпечніший спосіб розповісти про найнебезпечніше, і привчити корисним звичкам дітей ще змалку. Хотілося б вірити, що необхідність у схожих проектах колись відпаде. І добре, що такі нішеві технології, як VR, можуть рятувати життя тим мільйонам, які спостерігають за розвитком штучного інтелекту та нових медіа.

 

Джерело: Na chasi

Перегляньте інші новини :