Як віртуальна реальність рятуватиме життя дітей на сході України

Як віртуальна реальність рятуватиме життя дітей на сході України

Після більш ніж шести років конфлікту Україна стала однією з країн світу, що найбільше постраждали від мін. Міни, які не розірвались, та вибухові предмети забирають все більше життів внаслідок конфлікту на сході України. За даними ЮНІСЕФ, кожна третя постраждала дитина тут зазнала травм через міни та вибухонебезпечні пережитки війни. Всього ж у районах, розташованих з обох сторін вздовж лінії зіткнення, проживає більше 430 тисяч дітей. Проте лише 57% опитаних у зоні збройного конфлікту дітей віком до 12 років, за оцінкою ЮНІСЕФ, здатні ідентифікувати вибухонебезпечні предмети.

Навесні 2020 року Асоціація “IT Ukraine” та ЮНІСЕФ підписали меморандум про співпрацю. Його першим результатом стане розробка інтерактивного VR-продукту Mine Awareness VR, який допоможе в інформуванні дітей щодо мінної небезпеки на cході України. Вже восени завдяки Mine Awareness VR організатори зможуть розповісти дітям про те, як потрібно поводитись з вибухонебезпечними предметами та яку загрозу вони несуть. Технічними партнерами проєкту стали компанії WeAR Studio та MacPaw. WeAR Studio займатиметься розробкою програми віртуальної реальності для проєкту, в той час як компанія MacPaw надасть VR-окуляри, за допомогою яких діти зможуть до неї потрапити.

 VR-окуляри Oculus Quest 64Gb будуть використані в проєкті Mine Awareness VR

Анна Манухіна, CSR менеджерка MacPaw розповідає, що компанія завжди займала активну соціальну позицію, а три року тому вона нарешті втілилась в соціальних ініціативах  MacPawCares, які надихають багатьох  на створення нових громадських і соціальних проектів. Анна впевнена, що проєкт Mine Awareness VR допоможе дітям зрозуміти небезпеку, пов'язану з мінами, та пояснить, як її оминути.

Ми впевнені, що співпрацюємо зі спеціалістами, що мають глибоку експертизу. Коли ми отримали можливість долучитися до проєкту, то радо це зробили. VR-продукт допоможе дітям безпечно і в деталях дізнатись в едютеймент форматі про правила поведінки з мінами та боєприпасами, які не розірвались. Поступово цей унікальний інструмент може допомогти змінити ситуацію в Україні,

— розповідає Анна.

Попередньо реалізація проєкту запланована на осінь. Очікується, що восени ЮНІСЕФ розпочне спеціальні освітні сесії для дітей, які мешкають на сході України, а також у інших населених пунктах, де локалізовані склади боєприпасів.

Переваги проєкту полягають, перш за все, в його наочній та безпечній демонстрації. Діти зможуть запам’ятати небезпечні локації, тож надалі не будуть ризикувати життям, коли йдуть до школи або граються у дворі. Важливо і те, що батьки вчаться разом з дітьми, тож за необхідності зможуть їм нагадувати про небезпеку. Завдяки VR процес запам’ятовування стає більш швидким та інтерактивним. Марія Тинтул, Head Of Business Development компанії WeAR Studio стверджує, що для батьків та дітей це можливість побачити зони ризику у безпечному середовищі віртуальної реальності. Для самої ж компанії — це шанс привернути увагу світу до ситуації на сході України й продемонструвати, як VR може навчати та рятувати людські життя.

Mine Awareness VR — це однозначно виклик для нашої команди. Нам подобається розробляти креативні імерсивні рішення для блага, хочеться бачити більше таких проектів. Водночас сподіваємось, що і причин для них стане менше,

— ділиться Марія.

Етапи роботи над розробкою програми VR наступні:

  • визначаємо цілі проєкту та його цільові аудиторії;
  • розробляємо приблизний сценарій та загальний дизайн симуляції;
  • збираємо та вивчаємо дані, деталізуємо сценарій;
  • починаємо безпосередньо технічну розробку проєкту.

Розробники розповідають, що результатом їхньої роботи стане віртуальний навчальний майданчик для різних груп людей — школярів молодших та середніх класів, а також їх батьків та вчителів. Щоб пройти симуляцію (потрапити у спеціально спроектовану віртуальну реальність), вони мають одягти окуляри. Після цього учасники опиняться у так званих ігрових сферах, які були сфотографовані 3d камерами та в точності відтворюють реальні середовища, де може відбутись контакт з вибухонебезпечними об’єктами. Все це розробляється в тісній співпраці команди WeAR Studio зі спеціалістами ЮНІСЕФ. В уявній «подорожі» сферами учасників супроводжуватиме віртуальний асистент.

Проєкт Mine Awareness VR потребує ретельного опрацювання та тісної взаємодії його учасників. І це передусім робота розробників з психологами, зі спеціалістами по вибухонебезпечним об’єктам та спеціалістами ЮНІСЕФ, який мають чималий досвід роботи з дітьми в зоні збройного конфлікту на сході України. Проте команда WeAR Studio впевнена, що Mine Awareness VR стане стандартом в практиці на декілька років вперед, а проєкт стане взірцевим прикладом впровадження імерсивних технологій в навчальні процеси.

 

Перегляньте інші новини :