Як бути ближчим до цільової аудиторії на прикладі проекту Join IT

Як бути ближчим до цільової аудиторії на прикладі проекту Join IT

Майбутнє IT індустрії — це не тільки хмарні обчислення та machine learning.
Майбутнє IT індустрії — це спеціалісти, що будуть працювати в галузі за 10-15 років.

Задля розвитку індустрії і допомоги дітям та підліткам з вибором майбутньої професії Асоціацією «ІТ України» і був створений проект Join IT

За останні 2 роки, в межах реалізації проекту, було проведено профорієнтаційну роботу у 25 містах України, залучено більше 36 000 школярів та до 300 менторів, що відвідували загальноосвітні заклади. Цього року проект набуває ще більшого масштабу і планується проведення ще більшої кількості лекцій.

Для того, щоб лекторам, які розповідають про специфіку роботи в ІТ-індустрії, було на чому базувати лекції, була створена типова презентація. Як і будь-який продукт, презентація не існує сама по собі, вона завжди взаємодіє з певною аудиторією. За результатами цієї взаємодії виникла необхідність трохи змінити презентацію, щоб  підлаштувати її під реальні умови. 

Для оновлення презентації ми звернулись до компанії з дизайну презентацій Reprezent. Далі розповідає операційний директор Reprezent Антон Росенко: 

Кожна презентація — набагато більше, ніж слайди. Це спікер, його контакт з аудиторією і те враження, яке він залишає у аудиторії. А слайди повинні допомагати спікеру та створювати правильний контекст у аудиторії.

Чим нас зацікавив проект?

Нам було цікаво взяти участь у проекті Join IT, адже задача перед презентацією стоїть досить серйозна: мотивувати дітей та молодь приєднатися до ІТ-спільноти та пов’язати своє майбутнє з новітніми технологіями.

Наша компанія Reprezent як і IT Ukraine підтримує цінність вільного обміну знаннями та концепції, що українські спеціалісти можуть займати достойне місце на світовому ринку праці та бути професіоналами світового рівня. Але щоб стати таким спеціалістом, потрібні можливості для розвитку та люди, які допоможуть з першими кроками у освоєнні нової професії. І дуже круто, що проект Join IT мотивує розвиватись, починаючи з середньої школи.

В моєму дитинстві не було таких проектів, питання чим займатись у майбутньому було дуже складним та незрозумілим. Сподіваюсь, проект допоможе талановитій молоді краще зрозуміти реальність IT-індустрії та зацікавить їх приєднатись до розвитку українського IT-сектору.

Процес роботи над презентацією

Переходячи до процесу роботи над оновленням презентації, хочу коротко описати, якими принципами ми керувались.
При створенні будь-якої презентації варто задати собі 3 питання: кому, як і навіщо.

Питання 1. Кому ми будемо презентувати?

Знання цільової аудиторії впливає як на інформацію, яку ми включаємо у презентацію, так і на те, наскільки фаново чи серйозно ми будемо це робити.
У нашому випадку слухати презентацію будуть школярі 8-11 класів.
Очевидно, що дуже строгими і формальними бути ми не можемо, проте і ніякої дитячості не має бути. Атмосфера має бути дружньою, невимушеною і водночас мотивуючою, щоб зацікавити школярів. Також у презентації важливо розкрити всі питання, які хвилюють нашу аудиторію.

Питання 2. Як це буде відбуватись?

Лектор буде виступати з презентацією у класах загальноосвітніх шкіл та дитячих будинків у невеликих містах. Презентація буде виведена на проектор, спікер буде коментувати і доповнювати кожен пункт на слайдах.
Щоб презентація не стала односторонньою лекцією, необхідно придумати можливість для інтерактиву і включення аудиторії у процес презентації.

Питання 3. Навіщо проводити презентацію?

Ми організовуємо презентації, щоб зацікавити школярів, в ідеалі після презентації більша частина класу має підійти до спікера та дізнатись, які мають бути їх майбутні кроки і як спробувати себе у IT-сфері.

З відповідями на ці три питання ми почали роботу над структурою. Презентація, яка була до того, виглядала непогано, проте не вистачало можливості для інтерактиву з аудиторією і стилістика була трохи далекою від цільової аудиторії. 

Результат роботи

Перш за все, у структуру ми додали інтерактив на початку презентації.

На цьому слайді спікер питає у школярів, що на їхню думку буде реалізовано у найближчому майбутньому, скажімо, за 10-15 років, коли вони будуть вже дорослими.

Школярі будуть давати різні відповіді, задача спікера тут → розпочати діалог з ними і дізнатись, що вони думають про технології майбутнього і наскільки вони «в темі».

А далі ми показуємо слайд з прогнозами на майбутнє

Ці прогнози (наприклад, що пилососи будуть працювати на ядерному паливі) можуть звучати смішно, але ці прогнози робились видатними діячами і свого часу могло здаватись, що саме так і буде.

Проте справа в тому, що не існує методів передбачення майбутнього. Тому вважати на те, що за 10-15 років телепортації чи літаючі машини змінять світ школярів — це не дуже раціонально. Краще бути прагматиками і готуватись до змін, які простежуються вже сьогодні, а саме:

Стилістика презентації в цілому стала ближче до цільової аудиторії:





Заключення

Презентації — це не тільки слайди. Спікеру під час виступу важливо пригадати, як воно було вчитися в старшій школі, які питання роїлися в голові в той момент та взяти на себе роль ментора, який допомагає школярам знайти своє покликання в IT. Головне — це чесний і відкритий діалог, щоб діти не закрилися, а потягнулися до спікера і захотіли стати такими же крутими, як і він.

Про компанію Reprezent

Reprezent — це команда дизайнерів презентацій з аналітичними навичками та креативним складом розуму. Вони допомагають спікерам почуватись впевнено на сцені, а компаніям — виділятись серед конкурентів завдяки гарному дизайну презентацій.

Протягом 5 років на ринку Reprezent працювала з 500+ клієнтами, включаючи Fortune 500 компанії (PepsiCo, 3M, SalesForce, Phillip Morris, British American Tobacco), стартапи та спікери з 26 країн.
Розроблені компанією пітч-деки допомогли стартапам підняти $16,5 млн інвестицій.

Послуги:

  • дизайн презентацій у PowerPoint;
  • копірайтинг для презентацій;
  • спічрайтинг;
  • відкрите та корпоративне навчання дизайну презентацій.

Що виділяє Reprezent:

  • команда знає PowerPoint вздовж та поперек;
  • вони глибоко аналізують бізнес клієнта перед розробкою презентації;
  • уважно стежать за сучасними тенденціями в дизайні презентацій, як-от Morph у PowerPoint (опублікували електронну книгу із прикладами використання Morph: https://morphbook.reprezent.ua/uk/);
  • команда регулярно працює з конференціями TEDx і підготувала 32-х спікерів TEDx.