IT Ukraine та BRDO презентували МОН концепцію E-learning для школярів

"IT Ukraine" та BRDO представили МОН концепцію e-learning для школярів

Сьогодні з 3,9 млн українських учнів лише 4,5% користуються цифровими освітніми технологіями. Потенційно 52% учнів зможуть використовувати e-learning при доступності контенту та усуненні бар’єрів розвитку ринку. 70% учнів зможуть використовувати e-learning після забезпечення шкіл, в яких є комп’ютери, Wi-Fi та інтернетом. Асоціація "IT Ukraine" та BRDO спільно розробили та презентували для Міністерства освіти й науки концепцію розвитку платформи e-learning, яка спростить доступ учнів і вчителів до сучасних освітніх технологій.

Експертами було виділено наступні головні бар'єри на шляху до імплементацї платформи:

  • відсутність сформованої державної політики та організаційних можливостей;
  • недостатня кваліфікація і мотивація вчителів;
  • недоступність контенту.

BRDO надав пропозиції МОН, як поліпшити ситуацію. Зокрема спрямувати бюджетні кошти виключно на software-складову і навчання вчителів.

Централізована закупівля обладнання – це неефективно. Для порівняння, орієнтовна вартість е-підручника за відкритою ліцензією не перевищує 4 млн грн, кількість дітей на одній паралелі – до 400 тис. Орієнтовна вартість обладнання для 1 паралелі в рамках експерименту (1480 учнів): 3,9 млн грн. І це за умови закупівлі дешевих планшетів за 100 доларів

Олександр Кубраков, виконавчий директор Асоціації "IT Ukraine" та керівник сектору “ІТ і Телеком” BRDO  

BRDO рекомендує Міністерству освіти й науки оголосити експеримент, до якого допускаються всі класи, забезпечені обладнанням (кількість класів не обмежується) та надати мінімальні характеристики до обладнання. Забезпечення обладнанням – це відповідальність місцевих громад. Ми переконані, що знайдуться 100 класів, які місцева влада забезпечить обладнання.

Офіційно в освітньому процесі можуть використовуватися лише матеріали, які пройшли експертизу МОН і отримали позитивний висновок. Це спричиняє брак контенту, який, на думку експертів, можна подолати завдяки усуненню наступних перешкод:

  • Неможливість подання відкритих ресурсів (подають лише власники виключних прав);
  • Надміру високі вимоги для отримання грифу / свідоцтва;
  • Закупівля державою надзвичайно обмеженої кількості контенту;
  • Складна процедура експертизи, розрахована на паперові підручники.

Ускладнена доступність контенту виникає через такі проблеми:

  • Необхідність тривалого пошуку контенту в мережі за різними темами;
  • Необхідність щоразу вводити різні дані для використання різного контенту.

Цей бар’єр усувається завдяки створенню платформи, ключовим завданням якої буде: централізоване розміщення контенту від різних виробників за різними напрямками Запровадження механізму єдиної ідентифікації для використання контенту від різних виробників.

Підготовка вчителів, за пропозицією BRDO, має проводитися у 2 основні способи: онлайн і під час очних сесій, залежно від готовності викладачів використовувати комп’ютерні технології.

Сьогодні для успішної реалізації платформи e-learning дуже важливим є організаційне забезпечення. По-перше, необхідна команда відповідного рівня кваліфікації, здатна самостійно ухвалювати рішення нестратегічного характеру, а також розробляти пропозиції для керівництва МОН щодо стратегічних питань. Також важливим буде вміння реалізовувати ухвалені рішення із залученням необхідних державних установ, громадських організацій, інших стейкхолдерів. Ми пропонуємо створити офіс впровадження е-learning (Project Management Office, PMO) з подальшою передачею всіх питань, пов’язаних з цифровою освітою, в спеціалізовану установу за зразком ProZorro.

Завантажити презентацію