Фінансово-правовий

Цей напрям роботи Асоціації охоплює проекти, що допомагають захистити ІТ-бізнес.

Йдеться насамперед про лобіювання інтересів ІТ-індустрії в сфері оподаткування, протидію зловживанням представників контролюючих і правоохоронних органів, допомогу компаніям щодо налагодження конструктивного діалогу з владою

Співпраця з Урядом та Парламентом

Асоціація плідно співпрацює з Міністерством цифрової трансформації та відповідним Комітетом Верховної Ради. Наші ініціативи враховуються та реалізуються Міністерством фінансів, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністерством освіти і науки, Міністерством соціальної політики, а також відповідними профільними Комітетами Парламенту.

 

  • Законопроект «Маски-шоу стоп-3»

Проект цього Закону (реєстр. № 2740 від 15.01.2020) розроблений Асоціацією та передбачає зміни до Кримінального кодексу та Кримінального процесуального кодексу. Законопроект спрямований на посилення безпеки ведення бізнесу та встановлення належних запобіжників від зловживань слідчих і прокурорів, зокрема в частині вилучення серверів та інших технічних пристроїв, а також щодо арешту майна підприємців.

  • Законопроект «ФОП-5» (реєстр. № 10094 від 26.02.2019) розроблений Асоціацією як реакція на дії влади щодо обмеження можливості ІТ-компаніям співпрацювати з фізичними особами - підприємцями. В парламенті зареєстрований під назвою «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо розвитку креативних індустрій в Україні)». 
  • Асоціація брала активну участь в розробці проекту Закону про працю (реєстр. № 2708 від 28.12.2019).
  • Асоціація надавала експертну підтримку розробникам Експортної Стратегії України від Міністерства економічного розвитку і торгівлі.
  • Асоціація допомогала Кабінету Міністрів України в розробці Державної програми стимулювання економіки для подолання негативних наслідків, спричинених обмежувальними заходами щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) на 2020–2022 роки в частині заходів щодо підтримки ІТ-сектору економіки. 
  • Diia City, віртуальна економічна зона зі спеціальним податковим, фінансовим і правовим режимом. Проект розробляється Міністерством цифрової трансформації. Асоціація не бере безпосередньої участі в його розробленні, однак активно взаємодіє з Міністерством у частині недопущення створення умов, що можуть негативно вплинути на ведення ІТ-бізнесу в Україні.
Дмитро Овчаренко

Голова комітету

Дмитро Овчаренко

Віце-президент Асоціації з фінансово-правових питань, CEO ALCOR

Почав свою кар'єру з позиції керівника юридичної служби в одній з найбільших у Східній Європі публічних ІТ-компаній Luxoft. У 2014 році навчався в Женевському унівреситеті за програмою "Інтернет-право", у 2015-2016 рр. здобув освіту в Каліфорнійському університеті за спеціальною програмою "Technology Law". Кандидат юридичних наук.

Зустрічі комітету

Зустрічі комітетів Асоціації відбуваються на регулярній основі. Кожна зустріч обов’язково має свою програму та перелік питань для обговорення. Після кожної зустрічі ми формуємо план подальших дій та ретельно слідкуємо за його дотриманням.

Взаємодія з найбільш впливовими громадськими організаціями та об’єднаннями бізнесу

Асоціація має багаторічний досвід співробітництва з Європейською бізнес асоціацією (EBA), Американською торгівельною палатою в Україні (ACC), Українською радою бізнесу (УРБ) та Спілкою українських підприємців (СУП). 

Результатом співробітництва стало лобіювання прийняття Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19). 

Лобіювання стратегічно важливих для ІТ-галузі ініціатив в умовах світової економічної кризи

Такими ініціативами насамперед виступають «антикризові» заходи, розроблені Асоціацією і спрямовані на створення сприятливих умов ведення бізнесу в Україні під час світової економічної кризи:

  • Заборона щодо створення нових державних інституцій для регулювання ІТ-індустрії та введення додаткового регулювання економіки, особливо щодо експортного ІТ;
  • Заборона стосовно підвищення податків для ІТ-галузі, а також зміни існуючих умов оподаткування;
  • Надання можливості ІТ-компаніям співпрацювати з ІТ-спеціалістами, що надають їм послуги як ФОП, без ризику перекваліфікації такої співпраці у приховані трудові відносини;
  • Захист права ІТ-спеціалістів на вільний вибір співпраці з юридичними особами (це мають бути не лише трудові відносини, а й відносини між ФОП та юридичними особами);
  • Заборона на перевірки Держпраці ІТ-компаній у випадках, якщо відсутня заява фізичні особи про порушення щодо неї трудового законодавства;
  • Осучаснення вітчизняного трудового законодавства;
  • Запуск кампанії та державної програми щодо  залучення зарубіжних ІТ-спеціалістів у країну. Розробка у рамках програми комплексу заходів, як то: спрощення візового режиму та надання дозволу на проживання і працевлаштування, спрощення окремих процедур у міграційній службі, можливість іноземцям надавати послуги як ФОП, сплачуючи єдиний податок, надання певних податкових пільг тощо;
  • Розроблення механізму державно-приватного партнерства у сфері освіти та формування державного замовлення на прийом та випуск ІТ-фахівців з вищою освітою відповідно до потреб ринку.