Корпоративне підприємництво: апгрейд, який потребує бізнес у часи невизначеності

Корпоративне підприємництво: апгрейд, який потребує бізнес

Повномасштабна війна в Україні, яка розпочалася 24 лютого минулого року, стала ще одним випробуванням для малого та середнього бізнесу. Оголилися не тільки проблеми пов’язані з електропостачанням, виїздом кадрів за кордон, зниження купівельної спроможності клієнтів, але й усі корпоративні прогалини. Саме тому, як би важко не було підтримувати життєдіяльність підприємства у військовий час, варто переглянути підходи до корпоративного підприємництва, щоб підсилити свій бізнес у цей непростий період.

Метою корпоративного підприємництва є створення можливостей, які дозволяють організації прискорити розвиток бізнесу.

Саме через це 65 відсотків із 100 найбільш інноваційних компаній впроваджують корпоративне підприємництво

Перевагою запровадження корпоративного підприємництва є те, що організації з потужною підприємницькою орієнтацією статистично показують кращі результати. Вони досягають вищих рівнів продуктивності, інновацій, росту, залученості співробітників і фінансової прибутковості.

Незважаючи на те, що зростання бізнесу – це завжди основна мета будь-якої підприємницької діяльності, корпоративного підприємництва важко досягти. Адже останнє кидає виклик традиційним організаційним практикам. 

Для реалізації корпоративного підприємництва є три компоненти:

  • Люди – лідери, які володіють орієнтованими на дії та якісні зміни компетенціями
  • Процес – внутрішні системи, які підтримують підприємницьке мислення та дії
  • Місце – середовище, сприятливе для підприємництва, навчання та зростання

Говорячи про корпоративне підприємництво, варто підкреслити, що воно веде до системних інновацій, які ґрунтуються на тому, що співробітники поводять себе як партнери компанії і несуть відповідальність за кінцевий результат; створюється система автономних команд, у яких важливу роль відіграє «культура помилок». Якщо в традиційному бізнесі працівники бояться помилитися, то в корпоративному підприємництві невдачі сприймаються як зона росту, яка допомагає формувати та розвивати ефективні команди. 

Як наслідок – покращується ситуація з кадрами, оскільки знижується їх плинність. Колектив розширюється працівниками, більш висококваліфікованими спеціалістами, які не бояться професійних викликів.

Важливим фактором у корпоративному підприємництві є те, що в ньому панує відносно рівна структура управління. Занадто багато рівнів управління з повільними процесами прийняття рішень фактично вбивають підприємницький дух замість того, щоб розвивати його.

Всі ці аспекти звучать досить теоретично, тому виникає цілком логічне запитання – як запровадити корпоративне підприємництво.

Перш за все – це створення менторських та корпоративних коучингових програм для навчання співробітників. Підхід lifelong learning повинен бути ключовим, потрібно розробити чіткий алгоритм навчання для співробітників із залученням внутрішніх і зовнішніх ресурсів для цього. Як гарний приклад такого навчання, відзначу курс «Entrepreneurship and Creativity»  Единбурзької бізнес школи. Курс заохочує генерувати ідеї, творчість та інновації та реалізувати їх через практичні інструменти стратегічного планування, маркетингу, операційного менеджменту та фінансів, детальніше дізнатися про курс ви можете тут: https://britishmba.in.ua/programmes

Переводячи бізнес на рейки корпоративного підприємництва, варто сформулювати чіткі цілі і задачі для інновацій. Тут можна скористатися відомою системою постановки цілей SMART. Кожна ціль, яку ставитиме собі співробітник, повинна перегукуватися з місією і баченням інновацій.  

У компанії повинна бути сприятлива атмосфера для підприємництва, креативності і інноваційності. На цьому етапі – все, що ви задекларували, зокрема про можливість помилятися, програми навчання тощо, повинно відповідати дійсності - «if you talk the talk, you should walk the walk».

Але варто не забувати і про систему контролю, щоб запровадження інновацій не порушувало поточні робочі процеси.

Можливо, аналізуючи аспекти корпоративного підприємництва, може виникнути думка, що це не на часі, бо бізнес і так переживає багато викликів у військовий час. Але такий корпоративний апгрейд може допомогти утриматися на ринку і вийти на новий рівень, особливо, якщо йдеться про IT індустрію.    

Перегляньте інші новини: