Учасники

В даний час в профільних інституціях активно обговорюється питання зміни шкільної програми в бік збільшення обсягів викладання програмування, а також якісної зміни методики викладання.

Більше 60% українських школярів дуже хочуть навчитися програмувати, а 18,5% юних респондентів вже пробують програмувати самостійно. Про це свідчить опитування, проведеного серед школярів асоціацією "IT України". 12,7% учнів відповіли, що програмування їм достатньо цікаво, 4,2% хочуть отримати загальне уявлення про написання програм. Лише 5% сказали, що програмування їм нецікаво зовсім. Опитування було проведено через соціальну мережу "Вконтакте", його учасниками стали понад 1 000 школярів 12-14 років з усієї України.

Що стосується доступу школярів до комп'ютерів, наявність яких традиційно вважається основною перешкодою для вивчення програмування, опитування показало наступне: у 55,6% опитаних є особистий домашній комп'ютер (!). У 41,6% респондентів є домашній комп'ютер, який вони також можуть використовувати. З метою уточнення інформації, учасники опитування також відповідали на запитання щодо того, у якої частині учнів в їхньому класі є комп'ютер. Відповіді тільки підтвердили достовірність опитування: понад 77,5% школярів знають, що більш ніж у 75% їхніх однокласників є комп'ютери вдома.
На думку Віктора Валєєва, директора асоціації "IT України", скорочення робочих місць через 10-15 років внаслідок автоматизації процесів і розвитку штучного інтелекту, торкнеться як нескладних робітничих професій, так і тих спеціальностей, які традиційно належать до сфери розумової праці, тому дати школярам основи програмування - важливе завдання освітньої системи країни.

В даний момент структура вивчення предмета "Інформатика" в школах далека від реальних потреб учнів у знаннях про програмування, тому переважна кількість годин шкільної програми приділяється навичкам, які школярі в цьому віці, як правило, освоюють самостійно. Наприклад, на створення і роботу з текстовими документами, числовими даними, мультимедійними презентаціями та графічними об'єктами відведено 78 годин, що становить третину від усієї програми вивчення інформатики в 5-9 класах, програмування же вивчається в обсязі 33 годин.

Нагадаємо, що питання необхідності вивчення програмування з раннього віку обговорюється і втілюється в життя у провідних європейських країнах вже кілька років. Так, з осені 2014 року, всі учні Великобританії з 5 років будуть вчитися створювати прості програми, а з 11 років школярі вивчатимуть принаймні дві мови програмування. У Франції з осені 2014 почалися курси програмування для учнів початкової школи, в Естонії пілотна програма вивчення основ програмування з 1 по 12 класи запущена ще з 2012 року. 

Крім того, у світі зростає популярність різних міжнародних ініціатив, як Code.org, Scratch та інших платформ, які надають зручне інтерактивне середовище для навчання програмуванню навіть самих юних школярів.

Державна політика України робить лише перші кроки по зміні шкільної програми щодо збільшення обсягів викладання програмування. Так, прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України №338 "Про план заходів щодо підтримки індустрії програмної продукції на 2015 рік", в якому передбачається збільшення обсягу вивчення програмування в школах. З аналогічною пропозицією звернувся до МОН і комітет Верховної Ради з питань науки і освіти.

Питання зможе українська школа забезпечити конкурентоспроможність країни в галузі високих технологій XXI століття залишається відкритим.

Новини індустрії

Додати новий коментар